Vorig jaar traden er in Essen 89 koppeltjes in het huwelijk, een heuse inhaalbeweging na de corona jaren, want het mocht immers terug! Velen vieren dit graag met een feestje en warme felicitaties van familie en vrienden.  Dit jaar staan er reeds 50 koppeltjes genoteerd die huwen en er zullen er ongetwijfeld nog veel bijkomen!

Opvallend is de stijging van het aantal jubilarissen in Essen, de 50,60,65 en zelfs 70 jaar gehuwden worden, indien gewenst verrast met een bezoekje van enkele leden van het schepencollege met een mooie bos bloemen, een kadootje en wensen van het koningshuis.

Dit jaar zullen 115 koppels gevraagd worden of ze graag een bezoekje ontvangen, 50 – 60 – 65 jarige jubilarissen en zelfs vier koppels zijn 70 jaar gehuwd in 2023.

Een gezond ouder wordende bevolking omdat mensen langer actief blijven, in het verenigingsleven, door de zorg voor hun kleinkinderen, de enorm goede gezondheidszorg en talrijke ondersteuningsmiddelen die onze gemeente aanbiedt!

Hier ben ik als CD&V schepen voor burgerzaken en senioren enorm trots op!

Draag zorg voor elkaar zodat trouwen ook houden is… met elkaar zorg, liefde en leed delen, dit wens ik jullie allen voor 2023!

• Burgerzaken