In 2022 werd de 20-jarige stedenband met Witzenberg (Zuid-Afrika) al uitgebreid gevierd. Ook in de eerste maanden van 2023 schenken we nog wat extra aandacht aan deze verjaardag. Hiervoor zet gemeente Essen een samenwerking op met de lokale horeca!

"Op maar liefst 7 verschillende plaatsen kan je de komende maanden proeven van de Zuid-Afrikaanse stedenband. Naast het lekkere eten neem je bovendien automatisch deel aan de wedstrijd waarmee je dan ook nog eens een lekkere prijs kan winnen", vertelt raadslid Steff Nouws Hij liep 3 maanden stage in Zuid-Afrika tijdens zijn lerarenopleiding en was bovendien ook  betrokken bij de viering van de stedenband.

"Met deze samenwerking willen we een breed publiek aanspreken in onze gemeente. De stedenband is absolute win-win voor zowel Essen als Zuid-Afrika maar bij de lokale burgers is deze samenwerking vaak nog niet goed gekend. Op deze manier kunnen de Essenaren proeven van al het lekkers uit Zuid-Afrika, gemaakt door de fantastische horeca, die we hiermee in de wintermaanden ook extra willen steunen!"

Ontdek hier de deelnemende horecazaken en de menu's.

• Ondernemen
  • Intergemeentelijke samenwerking