De maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus treffen vooral de oudere generatie. De 2 rusthuizen (WZC De Bijster en Sint-Michael) sluiten voorlopig de deuren voor bezoek. Dit als preventieve maatregel van Minister van Welzijn Wouter Beke (CD&V). JONGCD&V snapt de beslissing, maar wil ook tegemoet komen aan de (mogelijke) eenzaamheid die nu opduikt bij de bejaarden.

“Onze ouderen zijn dan misschien even afgesloten van de buitenwereld, maar toch willen wij zo op een contactloze manier bij hen binnenkomen”, zeggen de JONGCD&V’ers. Daarom schreven ze postkaartjes met een hoopvolle en positieve boodschap voor elk van de bewoners. Een klein, maar vooral menselijk gebaar. “Zo hopen we toch een beetje sociaal contact tot de bewoners te brengen. We roepen ook iedereen in onze gemeente op, om hetzelfde te doen.”

Uiteraard werd er goed opgelet dat via de kaartjes geen besmetting mogelijk was, en werden de handen grondig gewassen voor het schrijven, laten de JONGCD&V’ers nog weten.

Twijfel niet en schrijf ook gerust zelf een kaartje! Aan beide rusthuizen staat een brievenbus waar je makkelijk een kaartje kan posten.

• Gezondheid & welzijn