CD&V Essen
N°1 - 22/08/2013

Een feestelijke zomer

De voorbije maanden kwam onze gemeente positief in beeld: de zomerpicknick, Vlaanderen Muziekland en de Eneco Tour lokten vele duizenden mensen naar Essen. Honderdduizenden konden op TV meegenieten. Het zoveelste bewijs dat de CD&V-slogan schitterend gekozen was: “Fier op Essen”.

Fietspunt voor Essen

Op de gemeenteraad in februari, lanceerde gemeenteraadsleden Brigitte Van Aert, Gert Raijmaekers en Jan Suykerbuyk het idee om een fietspunt op te starten aan de fietsenstalling van het station. Dit om ervoor te zorgen dat de fietsers op een veilige manier thuis kan komen na pech, vandalisme of fietsdiefstal.

Repair Café

Op de gemeenteraad in mei diende Brigitte Van Aert (CD&V) en Swa Veraart (sp.a) samen een voorstel in om een” Repair Café “op te starten in Essen. Repair Café = samen leren repareren.

Sneeuw en ijs

In de gemeenteraad van april kwam CD&V-raadslid Gert Raijmaekers met een voorstel op de proppen om ouderen en hulpbehoevenden te helpen met het ruimen van de sneeuw en ijs.

Familiedag

Op zaterdag 7 september 2013 organiseert JongCD&V Essen de jaarlijkse familiedag, dit jaar in Bobbejaanland. Een fantastische dag met alle partijleden, hun kinderen en ouders, hun neefjes en nichtjes, hun vrienden en buren, ... iedereen is welkom.

Overlijden

Op 18 juli overleed Jos Broos. Jos was lid van tal van verenigingen en hij was ook lid van het Bureau van CD&V. Wij wensen zijn familie veel sterkte toe in deze moeilijke dagen.

Nieuwe BIN’s

Zaterdag 22 juni rond middernacht werd BIN Heikant-zuid voor de eerste maal opgestart. Een attente bewoner zag bij de buren iemand met een zaklamp in de tuin.