Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Afdeling Essen
50 vragen aan burgemeester Gaston Van Tichelt
Deel 5. Lees de eerdere vragen en antwoorden hier op onze website.
35. Van de Weekendzone naar het Woonbos. Dat was zeker een dik dossier?
(lacht) Een dossier van ongeveer een halve meter dik! Ik vind nog steeds dat het provinciebestuur daar heel goed werk heeft verricht. We droegen een jarenlange last mee, iets wat historisch was gegroeid en waar veel mensen, met hun spaarcenten, erg bij betrokken waren. En we moeten eerlijk zijn: de gemeente heeft jarenlang een laks beleid gevoerd. Dus het was zeker een gezamenlijke verantwoordelijkheid om dit dossier tot een goed einde te brengen. Het resultaat is dat de mensen er nu mogen blijven wonen, ze er een eenmalige belasting voor betalen, en dat de ontbossing wordt tegengegaan. Dat vind ik een fair verhaal. Nu is het aan ons om, net als in elke wijk, ook in het Woonbos te investeren, in betere wegen en nutsvoorzieningen.

(N)iemandsland groot succes

Na 7 uitverkochte voorstellingen is het doek over (N)iemandsland gevallen. Coördinator Steff Nouws is ontzettend tevreden met het eindresultaat. "De afgelopen 2 weken kwamen meer dan 7.300 mensen kijken naar Niemandsland, en het mocht gezien worden!". De afgelopen maanden werd er intensief gerepeteerd. Meer dan 200 mensen op het podium en 150 vrijwilligers achter de schermen brachten een prachtig oorlogsverhaal dat een kwalitatief hoogstandje werd. Dit project is dan ook meer dan terecht een KOm-Bijeen-In-Essen- activiteit. Tussen de spelers groeide een fantastische band en er werden vriendschappen voor het leven gesmeed.

Nieuw KLJ-lokaal
Onze kandidaat Ludo Somers nam het woord bij de opening van het nieuwe KLJ-lokaal in Hoek. Lees hier  zijn speech.