Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Afdeling Essen
Katinka vervolledigt lijst
De 21-jarige Katinka Theuns staat bij de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober op de CD&V-lijst op de 18de plaats. Katinka woont in Horendonk, ze studeert maatschappelijk werk aan de Karel de Grote Hogeschool. "In de week verblijf ik in Antwerpen op kot met 4 vriendinnen en in het weekend kom ik steeds naar huis om in Essen te zijn. Ik werk reeds drie jaar als barvrouw in café Rex en dat doe ik erg graag, hierdoor kom ik met zeer veel mensen in contact en dat heeft me veel socialer gemaakt", vertelt Katinka. De volledige CD&V-lijst op www.essen.cdenv.be
Nieuwe fiets- en wandelpaden

Enkele wandel- en fietspaden zijn of worden opnieuw aangelegd. De Vondert wordt volledig heraangelegd in beton. Het Speenkruidpad krijgt een nieuwe asfaltlaag en het Beekdalpad zal in een vaste kiezel ter bescherming van de natuur een veilige en mooie ondergrond vormen voor de vele wandelaars en fietsers. "Deze paden maken het mogelijk om vlot van de ene naar de andere kern te wandelen of fietsen. Heel wat scholieren, wandelaars en toeristen maken er gebruik van", weet CD&V-kandidaat Steff Nouws, regelmatig fietser.
De Tasberg opgeknapt

VVV-kantoor De Tasberg aan de Moerkantsebaan bestaat 20 jaar. Wordt gepast gevierd op 8 september. Ondertussen wordt het gebouw opgeknapt. Het oude stro is weggehaald en er wordt geschuurd en geschilderd. "De Tasberg is een uniek toeristische poort voor Essen", zegt Wim Verdijck, CD&V-kandidaat bij de verkiezingen. "Vaak is De Tasberg voor toeristen de eerste kennismaking met de omgeving. Belangrijk dus." Wim start volgend jaar aan de gerenoveerde Quarantainestallen een B&B en Herberg. De Tasberg en Hemelrijk behoren tot één van de zeven poorten van het Grenspark De Zoom - Kalmthoutse Heide. Wims vrouw is officieel 'Gastheer van het Grenspark'.