Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Afdeling Essen
Resultaten burgermeting Curieuzeneuzen: gezonde luchtkwaliteit

De gemeente liet 4 metingen uitvoeren, 52 inwoners volgden. Op 32 meetpunten was de luchtkwaliteit zeer goed, op 16 punten vrij goed, 8 meetpunten gaven gewoon en matig aan. Op geen enkele locatie werd de advieswaarde overgeschreden, zodat we kunnen stellen dat Essen een gemeente met een gezonde luchtkwaliteit is.
Gerinkel naar de winkel: 23.000 km winkelen
Van 5 mei tot 31 augustus vond de  campagne Gerinkel naar de winkel plaats. 51 handelaars namen deel. De gemeente zamelde 1.536 kaarten in. "In totaal legden de Essenaren in deze periode 10.752 ritjes af met de fiets, een totaal van 23.654 km", zegt mobiliteitsschepen Brigitte Quick. Daardoor werd 4.731 kg CO2 uitgespaard. Een succesvolle actie die het goede voorbeeld geeft.
Ontbijtdisco jeugdraad met spek en eieren aan het station van Essen

Op vrijdag 19 oktober is het Dag van de Jeugdbeweging. Aan het station van Essen vindt dan een ontbijtdisco plaats. Op deze manier wordt het engagement van 200 Essense jongeren die zich inzetten voor 800 kinderen en jongeren gevierd. Wie in een jeugdbeweging zit en in uniform komt, ktijgt dit ontbijt gratis aangeboden.