Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Afdeling Essen
Kirsten is kandidaat

Kirsten Tobback (33) staat bij de gemeenteraadsverkiezingen op 14 oktober op de 16de plaats van de CD&V-lijst. Kirsten is beroepshalve leerkracht. Ze woont in de wijk Statie. Kirsten is de dochter van Fons Tobback, die in 2014 overleed. Hij was onder meer schepen, gemeenteraadslid en OCMW-raadslid.
Essen krijgt vredesboom

Essen is één van de 220 besturen, die een vredesboom plant op 11 november. De boom, een linde, krijgt een plekje ergens aan de Oude Pastorij.
Aandacht voor levenloos geboren kind

Er komt een wettelijke regeling voor de naam en registratie van een levenloos geboren kind. Voortaan zullen ouders vanaf 140 dagen na de bevruchting de registratie van hun levenloos geboren kind kunnen vragen en het ook een voornaam geven. Na 180 dagen blijft de registratie verplicht, maar zullen de ouders het kindje ook een familienaam kunnen geven. In Essen kunnen ouders van een doodgeboren kindje een gedenkplaatje aan een sterrenboom aanvragen. "In Essen staan er 6 sterrenbomen", zegt Brigitte Van Aert. "Elke wijk heeft een Begraafpark met een Sterrenboom, zodat iedereen dichtbij een plekje heeft om troost te vinden." Er zijn momenteel al 15 sterretjes aangevraagd. Zo is elke Sterrenboom al voorzien van een sterretje.