Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Afdeling Essen
Tweede fietsherstelpunt

Even bijpompen of sleutelen aan je fiets: een servicepaal is daar een handig instrument voor. De eerste servicepaal kwam er op de fietsostrade aan de Vijvers in Wildert. De paal daar werd reeds enkele keren hersteld, wegens vandalisme. De gemeente verplaatst deze servicepaal nu naar de Tasberg. Aan de Vijvers wordt een robuuster model geïnstalleerd. "Veilig kunnen fietsen is belangrijk", zegt Anneleen Van Loon, CD&V-kandidaat bij de gemeenteraadsverkiezingen. "Met de installatie van dergelijke servicepunten worden mensen uitgenodigd om meer de fiets te nemen. Dat is belangrijk."
26 jeugdbewegingen naar Essen

Essen is een gemeente waar vele jeugdbewegingen, uit heel België, graag op kamp komen. Deze zomer zullen maar liefst 26 jeugdbewegingen (Chiro, Scouts, KSA...) bij ons komen ravotten en allerlei leuke avonturen beleven. "Deze 26 groepen brengen maar liefst 1580 kinderen mee. Het gemeentebestuur voert een actief beleid om deze groepen welkom te heten en hen te ondersteunen", zegt burgemeester Gaston Van Tichelt. Zie ook: https://www.essen.be/product/1002/op-kamp-in-essen
Turnhal: weer goed nieuws

Nadat minister Crevits voor een dik miljoen huursubsidies toekende, kregen we het positieve nieuws dat het dossier turnhal ook bij Sport Vlaanderen kan rekenen op een subsidie van 425.923,- euro. Dat is te danken aan de uitstekende Gympuls-werking: tumbling op topniveau, een mooie bovenlokale werking voor G sporters, een unieke werking voor Rohnrad en free-running en de organisatie van een BK in mei. De unieke samenwerking gemeente-scholen-turnkring heeft zeker ook meegespeeld in de toekenning. "CD&V geloofde steeds in de kracht van dit dossier en de uitzonderlijke troeven die door samenwerking konden behaald worden. Dat het een parel zal worden, daar twijfel ik niet meer aan", zegt schepen van sport Brigitte Quick.