Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Afdeling Essen
Verplaatsbare camera's
De gemeenteraad van Essen stemde er mee in dat de politie verplaatsbare camera's inzet in de grensgemeente. De politiezone Grens (Essen, Kalmthout en Wuustwezel) kocht ze om te gebruiken voor handhaving en bestrijding van de openbare overlast. Straks camera's om sluikstorters te vatten? Kan zeker.
Herinrichting Heikant
Er komt in september een herinrichting van de zone Maststraat-Leemstraat. Een eerste gefaseerde uitvoering bestaat er in de voetpaden en de berm vanaf de serviceflats tot aan de Heikantvenstraat langs één zijde van de weg aan te leggen. Zo zal er een comfortabele verbinding zijn tussen de serviceflats en de Delhaize en de kleuterschool en de wijk achter de Heikantvenstraat.
Liftbus naar Buitenbeenpop
"Buitenbeenpop is een openluchtfestival aangepast aan de specifieke behoeften en wensen van personen met een beperking in de meest ruime betekenis van het woord", zegt OCMW-raadslid Corry Verhulst. De gemeente Essen legt een speciale liftbus in naar dit festival in Leopoldsburg. Meer info in het dienstencentrum aan de Nollekensstraat. Info: www.buitenbeenpop.be