Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Afdeling Essen
Vlaamse subsidie voor Essense turnhal

De vzw Turnhal Essen ontvangt via Koba Noorderkempen een fikse subsidie van minister voor Onderwijs Hilde Crevits.  Het gaat om 58.000 euro jaarlijks, de volgende 18 jaar, totaal 1.044.000 euro! Het is dan ook niet verwonderlijk dat sportschepen Brigitte Quick (CD&V) erg tevreden is. "Dit is voor onze mooie gemeente een echte opsteker. Niet enkel de subsidies zijn belangrijk, maar vooral het bewijs dat samenwerken echt werkt.  Hier hebben we laten zien dat je moet geloven in je project en ervoor moet gaan", zegt Quick. "Ook voor onze turners is dit geweldig nieuws,” vertellen Joris en Koen van Gympuls. “Als turnvereniging investeren wij graag gedurende 20 jaar 25.000 euro in de hal en dat is voor een vereniging wel pittig. Maar zo krijgen we wel een hal om u tegen te zeggen.  Met plaats voor onze recreatieve turners, maar ook materiaal en plaats voor onze topgymnasten." “Het is vooral het unieke samenwerkingsverband tussen vier partijen dat dit project net dat ietsje meer gaf.” Aldus afgevaardigd bestuurder van Koba Noorderkempen vzw, Kris Peeters. De zusters van Berlaar die de grond ter beschikking stelden, Gympuls de turnvereniging die de hal na de schooluren zal gebruiken, de scholen die tijdens de schooluren optimaal de zaal kunnen benutten en de gemeente als bevriende partner.”
CD&V zet nieuwe kandidaten hoog op de lijst
De voorbije maanden werd hard gewerkt aan het samenstellen van een sterke én toekomstgerichte kandidatenlijst.
Lees er alles over op onze website:

Geslaagde zwerfvuilactie
Vorige week zijn we met 44 vrijwilligers verdeeld over de 6 wijken een uurtje zwerfvuil gaan rapen. We hebben tijdens dat uurtje 22 zwerfvuilzakken gevuld en grof vuil opgeruimd. Mochten we statiegeld kunnen innen, dan hadden we 87.25€ verdiend. Alle vrijwilligers waren enorm enthousiast en er werden al plannen gesmeed voor een nieuwe actie.