Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Afdeling Essen
Avondje zwerfvuil vangen

Stoor jij je ook aan zwerfvuil ? Wij ook! Daarom roept CD&V Essen alle inwoners op, om samen de strijd tegen zwerfvuil aan te pakken. We steken samen de handen uit de mouwen en tonen bovendien het effect van statiegeld op blikje en flessen. Doe je mee ?
Op donderdag 21 juni verzamelen we om 19 uur per wijk op een afgesproken punt (zie verder) en wandelen een uurtje door onze wijk. "Terwijl we babbelen over hoe goed het leven is in Essen, grijpen we het afval uit de bermen en grachten. De gevonden blikken en flessen tellen we nadien. We berekenen samen wat dit zou opbrengen, mochten we hierop statiegeld ontvangen en voor dat bedrag krijgen de deelnemers een mooie (en lekkere) attentie", vertelt mede-initiatiefneemster Brigitte Van Aert.
CD&V Essen zorgt voor fijn gezelschap, een uitgestippelde route en aangepast materiaal.
Heb je zin om te 'ploggen'? Laat het zeker weten!
Centrum: Heuvelplein
Heikant: Parking Delhaize
Hoek: Plein Moerkantsebaan/ Spillebeekweg
Horendonk: Plein Over d’Aa/ Postbaan
Statie: Sint-Antoniusplein
Wildert: Sint-Jansplein
Ondertussen aan de Moerkantsebaan
De kersverse roodlichtcamera aan de verkeerslichten in Essen-Hoek heeft z'n nut al bewezen. Van 1 tot 8 juni passeerden hier 17.000 voertuigen. 30 reden er te snel. 17 reden door het rood licht. Dat maakte burgemeester Van Tichelt bekend in de voorbije politieraad.
De maatjes van CD&V Essen
Ze zijn romig mals, toch stevig, licht gezouten en gerijpt van smaak… We hebben het natuurlijk over de maatjes van CD&V Essen. Voorzitter Gert Raijmaekers: "Naar jaarlijkse gewoonte nodigen we iedereen van harte uit om de eerste, jonge haring van het seizoen te komen proeven. Iedereen is van harte welkom op vrijdag 22 juni, van 17.00 tot 20.00 uur in de Oude Pastorij."
Op 14 oktober trekken we weer met z’n allen naar de stembus voor de gemeenteraads- en provincieraadsverkiezingen. Onze lijsttrekker, Gaston Van Tichelt, stelt jullie graag deze avond de verkiezingslijst van CD&V Essen voor!
Concreet:
Vrijdag 22 juni