Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Afdeling Essen
Lift in gemeenschapscentrum Wildert
Het gemeenschapscentrum van Wildert wordt heel frequent gebruikt. Er vinden tal van activiteiten plaats, waaronder  vergaderingen maar ook wekelijkse repetities van o.a. Muzarto, Zangkoor Zing met Ons en Harmonie Essentia. “Sommige verenigingen hebben al wat oudere leden. En het is niet omdat de benen niet zo goed meer meewillen dat de stem of de muzikale ambitie het laat afweten”, zegt gemeenteraadslid Marita Verpalen. Een gemeenschapscentrum moet voor iedereen toegankelijk zijn, ook voor minder mobiele personen.  Een oplossing is er nu gekomen door de plaatsing van een traplift. Marita: “Ik ben alvast heel verheugd want het geeft het GC van Wildert zeker een meerwaarde”.
Laatste spade voor fietsostrade
Nog dit jaar is de fietsostrade op Essens grondgebied helemaal klaar. Het laatste aan te leggen stuk bevindt zich tussen Donkweg en Kalmthoutsesteenweg. Lengte: ongeveer 1,5 kilometer. Het fietspad krijgt ook LED-verlichting. Eerder werden delen van deze fietsostrade aangelegd aan de Akkerstraat en Paviljoenweg-Heikantstraat.
Heraanleg kerkhof Essen
Na de heraanleg van het Hoekse kerkhof volgt later dit jaar de heraanleg van het kerkhof van Essen-centrum. De gemeenteraad zette het licht op groen. De werkzaamheden gebeuren gedurende een kleine twee maanden dit najaar. Met Allerheiligen moet alles klaar zijn.