Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Afdeling Essen
Kunstwerk heet Grenshoek

Het kerkhof van Essen-Hoek krijgt, zoals de begraafplaatsen van Essen en Wildert, een afscheidspaviljoen. Tegelijk komt er aan het Hoekse kerkhof een kunstwerk, dat eind deze maand onthuld wordt. Het kunstwerk is van de hand van Emiel Uytterhoeven. Het heet Grenshoek. "We hebben er wel even op moeten wachten, maar het resultaat mag er zijn. De heraanleg van kerkhof en omgeving is geslaagd. Benieuwd hoe het kunstwerk er uit ziet", vertelt raadslid Ludo Somers.
Smullen op gras in Caramel-wijk

Het onverzorgde terreintje tussen de Carrefour en Nieuwstraat wordt proper gemaakt. Dit terreintje is eigendom van woningmaatschappij De Ideale Woning. Deze maatschappij heeft hier de eerste drie jaar geen bouwplannen en bekostigt de opwaardering. De groendienst zorgt daarna voor het maaien. "Zo kan het terreintje nuttig gebruikt worden als speel- en zitweide en kan de buurt er picknicken", weet burgemeester Gaston Van Tichelt.
Eenvoudiger fietsen en parkeren

Aan de Witzenbergstraat wordt momenteel hard gewerkt. Op het middenstuk gebeuren allerlei ingrepen. Hier komen een fietsenstalling, bijkomende parkeerplaatsen en aanplantingen. Tegelijk zorgt een fiets- en voetgangersdoorsteek er voor dat je gemakkelijk de straat kan kruisen. "Positief dat het gemeentebestuur deze strook aanpakt", weet buurtbewoner Jan Mens. "De doorsteek maakt het ook voor fietsers eenvoudiger om van noord naar zuid te fietsen."