Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Afdeling Essen
Essen fietst Gent voorbij

Essen kwam bij de Preventieweek voor Fietsdiefstallen (vorige week) als eerste over de meet. In Essen en Wildert werden maar liefst 639 fietsen gemarkeerd door de politie. "Als je weet dat in gans België (met nog 5 ontbrekende gemeenten) gedurende deze preventieweek 2.155 fietsen gemarkeerd werden, dan besef je dat Essen een topprestatie leverde", weet burgemeester Gaston Van Tichelt. Nu als staat vast dat in Essen meer fietsen gemarkeerd zijn dan in fietsstad Gent.
Wifi-hotspot in het park

Het WiFi4EU-programma - zeg maar Europa - geeft gemeenten een premie, waarmee ze wifi-hotspots kunnen aanleggen in openbare ruimten, waaronder bibliotheken, museums, openbare parken en pleinen. "Essen diende in maart al een aanvraag voor dergelijke premie in", zegt schepen Brigitte Quick. "We wachten op de financiering."
AED-curssussen een succes
 Essen organiseert met succes AED-cursussen. De cursussen zijn erop gericht om mensen die een hartinfarct krijgen, te kunnen helpen. Het redt dus levens! Eerder investeerden we in AED-toestellen, door in elke wijk op centrale punten zo’n toestellen te plaatsen. Er namen reeds 160 geïnteresseerden aan deel. Daarom is beslist 3 extra sessies, van telkens 20 personen, in te lassen. Hou www.essen.be in de gaten. Zo zal Essen een “hartveilige gemeente” zijn!  (Foto: ook aan het sportpark bevindt zich een AED-toestel)