CD&V Essen
20/06/2017

Maatjes

Op vrijdag 23 juni, van 17 tot 20u, maatjesfeest van CD&V in de Oude Pastorij. Iedereen is welkom. Graag even je aanwezigheid bevestigen bij gertraijmaekers@live.be.

Op stap da’s knap

CD&V-Essen organiseerde afgelopen zaterdag de actie “Op stap da’s knap”. In Elke Essense wijk gingen enkele partijleden op stap, om voetgangers en rolstoel- en buggygebruikers een compliment te geven. Deze actie is het vervolg op de voetpadenactie, die enkele partijleden twee jaar geleden organiseerden. Naar aanleiding van deze actie maakte de gemeente Essen een voetpadenactieplan op. Essen zet jaarlijks 50.000 euro opzij om de voetpaden begaanbaar te houden. Putten, slechte overgangen, planten, nutskasten en allerlei obstakels als auto’s maken het wandelaars soms knap lastig. CD&V deelde zaterdag meldingskaartjes uit en iedereen ontving een superpraktisch pakje zakdoekjes. Een 10-tal eerste meldingen werd doorgespeeld aan het gemeentebestuur.

En dan nog dit

Enkele dagen geleden: Antwerps schepen van Sport, N-VA’er Ludo Van Campenhout, op de foto in de krant, het Belgisch kampioenschap wielrennen van zondag 25 juni in Antwerpen promotend. Geen haan die er naar kraait. Toen de Essense burgemeester Gaston Van Tichelt (CD&V) enkele maanden geleden, ook met foto, in de krant opdook om de start van een Essense rit in de BinckBankTour aan te kondigen, alleen maar zure oprispingen bij Ludo’s partij.