CD&V Essen
N°21 - 15/06/2016

De Maatjes van CD&V

Op vrijdag 1 juli 2016 organiseert CD&V Essen haar familiedag: ”De Maatjes van de CD&V!” in de Oude Pastorij van 17 tot 20u. Gezellig bijpraten met sympathisanten, een leuke babbel met onze mandatarissen en een lekker broodje maatjesharing met ajuin! Er is ook een broodje hesp of hotdog beschikbaar. Kinderanimatie aanwezig! Iedereen welkom! Inschrijven aangewezen via gertraijmaekers@live.be of op 0495422394.

Straten in een nieuw kleedje

Ook dit jaar werd een budget van 400.000 euro uitgetrokken om een aantal straten te overlagen. De belangrijkste is de Stationsstraat waar tevens bredere fietssuggestiestroken worden aangelegd. Dit in het belang van de veiligheid voor fietsers.

“Tevens werd beslist om Collegelaan enkel nog toegankelijk te maken voor plaatselijk verkeer en voor fietsers.  Het doorgaand verkeer zal niet meer mogelijk zijn, ter hoogte van de Duinzandlaan komen paaltjes”, zegt schepen voor Openbare Werken Brigitte Quick.

Zijn onze vuilnisbakken zichtbaar en juist geplaatst?

Deze vraag stelde Brigitte Van Aert in de gemeenteraad naar aanleiding van een krantenartikel "vuilnisbak speelt hits voor afval". In navolging van de sprekende vuilnisbakken in de Efteling stelde Philip Heylen (CD&V-schepen van Antwerpen)  een vuilnisbak voor die lijkt op een "jukebox". Wanneer je er afval in gooit wordt je getrakteerd op een liedje en lichteffecten. Dit gaat ons misschien wat te ver, maar het stemt ons wel tot nadenken. Onze gemeentemedewerker gaat dagelijks met zijn elektrische bakfiets alle vuilnisbakken ledigen. Misschien kunnen hem eens de vraag stellen welke vuilnisbakken er meestal leeg zijn en welke overvol? Na overleg kan de plaatsing van de vuilnisbakken geoptimaliseerd worden.