Onze fractie diende in de gemeenteraad twee voorstellen mee in. “Het fietstunneltje aan de Veldweg is verouderd,  zelfs gevaarlijk en naar onze mening dringend aan verbetering toe. Zo is het niet gemakkelijk om het fietstunneltje te gebruiken vanwege zijn scherpe hellingsgraad, losliggende roosters, slechte verlichting en haarscherpe bochten. We willen deze onveilige situatie grondig aanpakken, daarom hebben we twee opties voorgesteld”, zegt Brigitte Van Aert. “De fietstunnel rechtdoor trekken, rechtstreeks van de Moerkantsebaan naar de Kerkstraat en het fietstunneltje dubbel zo groot maken. Zo ontstaat er ruimte om een veilige S-vorm te maken ipv de nu bestaande U-vorm. We zouden het fietstunneltje doortrekken onder het viaduct zodat de fietsers direct op het nieuwe fietspad Moerkantsebaan kunnen aansluiten.” Indieners van het voorstel waren Brigitte Van Aert  (CD&V) en Agnes Broos en Guy Van Den Broek (N-VA/PLE).

Een tweede voorstel gaat over de opwaardering van onze bushaltes. Brigitte: “Onze gemeente telt vele bushaltes. De ene wordt al wat meer gebruikt dan de andere, afhankelijk van de ligging. Jammer genoeg bieden sommige van deze bushaltes weinig comfort aan de reizigers . Daar willen we graag verbetering in brengen. We willen de drukste bushaltes voorzien van het nodige comfort: een schuilhuisje, een fietsenrek en een vuilnisbak.” En de toekomstige nieuwe dorpskern van Hoek en de volop in ontwikkeling zijnde plannen van Over d’Aa verdienen beide een bushalte met alle comfort. Ook bij de nieuw geplande zorgzones is het belangrijk om bij de opmaak van de plannen de nodige aandacht te besteden aan het openbaar vervoer en accommodatie van de haltes. De halteaccommodatie wordt gesubsidieerd door het Vlaams Gewest. Indieners van het voorstel: Brigitte Van Aert (CD&V) en François Veraart (sp.a)