ESSEN - Unizo Essen stelde bij het begin van dit nieuwe jaar een nieuwe voorzitter voor. Marc Wauters gaf de fakkel door aan Tijl Van Loon.

Marc Wauters was gedurende enkele jaren de begeesterende voorzitter van de Unizo-afdeling in Essen. “Aan de kar trekken, de richting bepalen, bestuur en leden begeesteren, zijn de taken van een voorzitter”, zei Frans Schrauwen (CD&V), schepen van Lokale Economie, in zijn toespraak. “Marc zag dat Unizo Essen een goede dynamische afdeling werd met vele nieuwe leden, maar ook nieuwe bestuursleden.”

Eerder had Wauters al aangegeven de functie van voorzitter over te dragen aan een nieuwe kracht. Liefst iemand met bestuurservaring en met een nog groter en jeugdiger enthousiasme. “Tijl Van Loon is zo iemand”, zegt de aftredende voorzitter. “Hij heeft een open geest en is vertrouwd met het reilen en zeilen van een zelfstandige. Ik ben ervan overtuigd dat dit vernieuwde bestuur van de afdeling Essen zich dynamisch zal blijven inzetten voor onze lokale middenstanders en kmo’s.”

Als dank voor de vele jaren als bestuurslid en later ook als voorzitter, werd bij Marc het zilveren ereteken opgespeld door Unizo nationaal.

Foto's in beeld