Na jaren van voorbereiding, hard werk en overleg, werd de nieuwe sporthal aan de Moerkantsebaandit weekend officieel in gebruik genomen. Iedereen kon het moderne sportcomplex komen bewonderen.

Sporthal 'Hemelrijk' in het sportpark is er niet zonder slag of stoot gekomen. Menige uren van discussiëren, vooral over de plaats waar ze staat, zijn er vooraf gegaan.Tot op de dag van vandaag blijft dit voor sommigen een doorn in het oog. Het resultaat van het gebouw zelf is op zijn minst te zeggen prachtig.Sportschepen Brigitte Quick (CD&V) is zoals ze zelf zegt de hemel te rijk met de nieuwe sporthal: "Elke keer dat ik er binnen kom, krijg ik een goed gevoel.Op deze manier isde toekomst van de Essense sporters verzekerd.Zeker als je weet dat op dit moment elke avond zowel in de Heuvelhal als in de nieuwe sporthal zijn volgeboekt. Dus de nood was er zeker. Voor een beperkt bedrag, 3 100 000 euro voor hal, tennisterreinen en parking, hebben we een volwaardige hal van 42 op 32 meter voor verschillende competitiesporten. Volleybal, voetbal, basketbal, badminton,... Daarnaast is er een polyvante (10 op 15 meter) zaal met parketvloer waar er bijvoorbeeld in gedanst kan worden.Ook de tribune, het elektronische scorebord, de hoogwaardige sportvloer, de tien kleedkamers, de praktijkruimtes, de ruime cafetaria met terras zijn een meerwaarde. Ook aan de veiligheid is gedacht. Een volwaardig EHBO lokaal met brancard en defrebilator kan in deze tijden niet ontbreken.

Foto: Mia uydens

Kris Peeters (Gazet van Antwerpen)