Jonge Essenaren moeten de kans krijgen om in Essen te kunnen blijven wonen. "Onlangs werd een nieuwe doorbraak bereikt. Met de sociale woningmaatschappij Arro werd overeengekomen dat er sociale kavels komen in de nieuwe wijk Statievelden. Essenaren kunnen daar aan sociale tarieven grond kopen, en er zelf gaan bouwen", vertelt burgemeester Gaston Van Tichelt (CD&V).

In de wijk is de woningmaatschappij bezig met het bouwen van sociale woningen die verkocht zullen worden. Momenteel is Arro er 18 koopappartementen en 12 eengezinswoningen aan het bouwen. Nadien volgen er nog 30 eengezinswoningen die te koop gesteld worden. In de loop van dit jaar zal er gestart worden met de bouw van 52 huurappartementen.

Gaston Van Tichelt: "Met de sociale kavels is de cirkel rond en komen nog meer doelgroepen aan bod. CD&V is hier heel blij mee. Essen zal trouwens één van de eerste gemeenten zijn waar Arro sociale kavels zal aanbieden".