Het Kapelse bedrijf FACIM verhuist naar het bedrijventerrein Rijkmaker in Essen. Zo krijgt Essen er een prachtig bedrijf bij, met een dertigtal jobs. De bedrijfsleiding, de intercommunale Igean en burgemeester Gaston Van Tichelt bereikten hierover een akkoord.

Facim is een metaalverwerkend bedrijf, dat vroeger nog geleid werd door een Essenaar. Ondertussen is het bedrijf reeds jarenlang gevestigd in Kapellen en telt het nog steeds een tiental Essense medewerkers.

Gaston Van Tichelt, burgemeester: "Ik kwam met de huidige eigenaars toevallig in contact op de cyclocross in Hoogerheide. Nadat zij mij later polsten of er in Essen nog een geschikt perceel beschikbaar was, heb ik de koe bij de horens genomen. Op een paar dagen tijd was Facim overtuigd dat Essen een goede plek is om te investeren. Je ziet: een goed netwerk levert heel wat op".

Facim koopt het stuk industriegrond van ca. 7500m² in de Peepolderlaan (Rijkmaker). Dit perceel maakt deel uit van de site waarop vroeger de fabriek Beckers stond. De gemeente Essen en Igean hebben deze zone samen opnieuw ontwikkeld tot een nieuw duurzaam bedrijventerrein.

Guy De Smet, gedelegeerd bestuurder van Facim: "Wij zijn heel blij met deze aankoop. Het geeft ons bedrijf perspectief om ook in de toekomst mooi te evolueren. Dankzij de ontwikkeling door de gemeente werden de gronden aan competitieve prijzen aangeboden, en het duurzame karakter van het terrein zorgt voor een mooie uitstraling. Dankzij de inzet van burgemeester Van Tichelt konden wij vlot werken en kon er snel positief beslist worden".

Voor meer informatie:

Gaston Van Tichelt, burgemeester