Burgemeesters Lukas Jacobs van Kalmthout en Gaston Van Tichtelt van Essenopenden dinsdag samen met de wethouder van Woensdrecht Martin Groffen de nieuwe culinaire fietsroute die rond het Grenspark loopt. Nieuw zijn ook de bezoekerskaart en de natuur- en recreatiekrant.

Die fietsroute is 50 kilometer lang. Om de 10 kilometer kunnen toeristen af de fiets stappen om lekkers uit de regio te proeven bij de partners. "De toeristen starten bij het Arboretum (Kalmthout) waar ze koffie en gebak krijgen. Dan fietsen ze naar de tweede stop Taverne Annelies in Essenvoor het voorgerecht. Wat verder, bij de Boerenmeisjes in Woensdrecht krijgen ze een soepje", licht Brigitte Vandenbergh van toerisme Kalmthout toe, "Het hoofdgerecht nuttigen ze in restaurant de Blauwe Pauw in Ossendrecht en met het dessert zitten ze terug in Kalmthout bij Crêpes & Stones".

De fietsuitstap duurt de hele dag en kost 39,50 euro per persoon, exclusief dranken. Vanaf woensdag 18 april kunnen geïnteresseerden de fietstocht reserveren via de website. Naast de nieuwe route werd ook een nieuwe kaart en een krantje voorgesteld. Die laatste krijgen alle inwoners van de betrokken gemeenten binnenkort in de brievenbus.

www.spaakensmaak.eu

Greet Wouters