Op 1 februari opende het lokaal dienstencentrum (LDC) 't Gasthuis. Het is een ontmoetingsplaats voor iedereen, ongeacht de leeftijd. Er wordt informatie, ontspanning, gezelligheid en vorming aangeboden. Gezondheidspreventie is ook een belangrijke taak van het dienstencentrum. Je kan er, na bestelling, ook alle werkdagen terecht voor een warme maaltijd. Je kan er tevens een personenalarmtoestel ontlenen. Ook de vzw Handicar met de Minder Mobielen Centrale en de boodschappendienst verhuizen naar de Nollekensstraat 5.

Centrumleider is Kathleen De bruyn. Josée Van Doren is dan weer de verbindingspersoon met het Ouderen Informatie Punt (OIP). Bij hen kan je terecht met vragen. "Naast het personeel rekenen wij nog op serieus wat vrijwilligers. Zij kunnen zich altijd aanmelden in het LDC", vertelt OCMW-voorzitter Imelda Schrauwen.

De afbraak van het oude gebouw van de polikliniek is ondertussen gebeurd. Nu volgt nog de aanleg van de parking samen met het plaatsen van een petanquebaan en enkele fitnesstoestellen. Ook zal er nog moeten gezorgd worden voor een carport voor de Handicar.