De mountainbikeroute door de Rucphense bossen werd op feestelijke wijze geopend.

Hiermee gaat een lange wens van de gemeente Rucphen in vervulling:een vaste mountainbikeroute door de Rucphense bossen.
Samen met de routes in de gemeente
Essen en de gemeente Roosendaal kunnen de liefhebbers zich uitleven over ongeveer 45 km mountainbikeroute.

Een groep mountainbikers, waaronder wethouder Suijkerbuijk en wethouder de Bruijn van de gemeente Rucphen, wethouder Adriaansen van de gemeente Roosendaal en Schepen Dirk Konings van de gemeente
Essen mochten als eerste officieel inrijden. Ze kregen hierbij assistentie van tweevoudig Belgische kampioene mountainbike Kristien Nelen "Het was lekker nat, "vertelt sportieve schepen Konings. "Maar ze hebben het wel knap gedaan. Ze hebben met een klein kraantje doorheen de bossen het parcours aangelegd. Dit met de nodige bergjes. Ik ben er zeker van dat de Essense mountainbikers de weg naar hier snel zullen vinden. "

De route in de gemeente Rucphen bedraagt 17 kilometer. Er komen diverse uitdagingen in de route voor. De route kan worden gestart op diverse plaatsen in de Rucphense Bossen. Via verbindingspaaltjes kan worden overgestapt naar de routes in
Essen en Roosendaal.