“De omvangrijke werken aan de Moerkantsebaan bereiken een eindfase. Momenteel is men druk aan het werk om de dorpskom van Essen Hoek te voltooien.  Riolering ligt er bijna in, de voetpaden worden beklinkerd en in de parkeervakken komen de doorgesneden klinkertjes in platines in.  De werken zijn omvangrijk.  De bewoners zien de voortgang en hebben begrip voor de tijdelijke hinder”, zegt schepen voor Openbare Werken Brigitte Quick (CD&V).

Eind oktober is het zwaarste leed geleden want dan zal de gehele fundering tot voorbij de kerk aangelegd zijn.  De laatste twee zijstraten, Verbindingsstraat en Bergsebaan, zijn dan aan de beurt voor nieuwe riolering en huisaansluitingen.

Het doel moet bereikt worden: een veilig fietspad, een gescheiden rioleringsstelstel en een aangename nieuwe dorpskern in Essen Hoek.

Ondertussen werd een ontwerper aangesteld voor de start en opmaak van het fietspad langs de Huybergsebaan.  Na de Nieuwmoersesteenweg, Moerkantsebaan en Peepolderlaan is hier een nieuwe veilige fietsroute in de maak.