Essen/Kalmthout/Wuustwezel - De nieuwe mobiele camera's die de politie aankocht worden vooral ingezet bij evenementen.

Enkele maanden geleden kocht de politiezone Grens (Essen, Kalmthout en Wuustwezel) drie mobiele camera's aan. Het is de bedoeling deze tijdelijk te plaatsen op evenementen of plaatsen van overlast. Op vraag van gemeenteraadslid Jan Suykerbuyk (CD&V) antwoordde burgemeester Gaston Van Tichelt (CD&V) in de gemeenteraad dat de camera's in Essen al op drie plaatsen ingezet zijn: aan de sporthal bij het EK voetbal, aan het parochiecentrum van de Statie en aan Molenheide. "De camera's zijn in de drie gemeenten tien keer tijdelijk geïnstalleerd. Zes van de tien keer gebeurde dat bij een evenement als de Straatfeesten, het Bloemencorso of de Dorpsdag. De camera's werden ook bij sluikstortproblemen opgehangen." Het is de burgemeester die op advies van de korpschef deze camera's tijdelijk kan laten plaatsen.