In de Essense gemeenteraad neemt Marita Verpalen voor CD&V de plaats in van Luc Van Wezel. De 53-jarige Luc Van Wezel uit Essen-Hoek zetelde acht jaar in de gemeenteraad en zet na grondig wikken en wegen een stapje opzij, omdat het werk op zijn veebedrijf www.desteenhoeve.be, zijn vrije tijd en de politiek niet meer te combineren werd. Luc zijn interesses blijven vooral bij een zelfstandig, bruisend en landelijke Essen.

De eveneens 53-jarige Marita Verpalen woont in Wildert, werkt bij het gelijknamige familiale autocarbedrijf en reisbureau Verpalen (“De Vlinder”), en is heel actief in het verenigingsleven. Twee jaar geleden nam zij voor het eerst deel aan de verkiezingen. Met haar mooie persoonlijke score droeg zij bij aan de verkiezingsoverwinning van CD&V in Essen. Enkele van haar interessepunten: preventieve gezondheidszorg en betaalbaar wonen in de grensgemeente. “De gemeente moet de zelfstandige ondernemers koesteren! En de steun en degelijke infrastructuur voor verenigingen op vlak van sport, jeugd, cultuur en senioren zijn eveneens erg belangrijk”, aldus Marita.

CD&V dankt Luc voor zijn engagement in de gemeenteraad en wenst Marita veel succes toe.

Gaston Van Tichelt        CD&V-voorzitter      Jan Suykerbuyk
Burgemeester               Gert Raijmakers      CD&V-fractieleider gemeenteraad