In het kiesdistrict Kapellen, één van de zeven kiesdistricten van onze provincie, keurden de leden van CD&V op donderdagavond 24 mei tijdens een ledenpoll hun kandidatenlijst goed voor de volgende provincieraadsverkiezingen.

De lijst wordt getrokken door Ludwig Caluwé en lijstduwer is Katrien Schryvers, Vlaams parlementslid en burgemeester van Zoersel.

De uittredende provincieraadsleden Tine Muyshondt, fractievoorzitter in de provincieraad en eerste schepen van Ranst en Daan De Veuster, eerste schepen van Brecht en inderdaad, achterneef van de Grootste Belg Pater Damiaan, vinden we op plaatsen twee en drie.

Schepen Mai Mertens-Van Thillo van Wuustwezel staat op vier. Sonja Janssens, kopvrouw voor de gemeenteraadsverkiezingen in Kapellen vinden we op vijf.

Op zes staat de 24-jarige woordvoerder van het Antwerps Studenten Overleg Orry Van de Wauwer, ook gemeenteraadslid in Schilde. Zeven is voor de Brasschaatse coördinator integrale veiligheid Robin Van der Linden.

De uit Slowakije afkomstige en in Malle wonende Zofia MezeYova, verantwoordelijke voor de ACW-werking in onze regio staat op acht. De 75-jarige Kalmthoutse OCMW-Voorzitter Dirk Van Peel vinden we op negen. Joris Geens, advokaat en gemeenteraadslid in Zandhoven staat op tien. Elf is voor architect en Schotens gemeenteraadslid Erik Block. Op twaalf, vlak voor lijstduwer Katrien Schryvers, vinden we Maria Pacquée-Rombouts, OCMW-Voorzitter in Wijnegem.

‘Ik ben graag ingegaan op de vraag, om samen met dit sterk en veelzijdig team, mijn jarenlange politieke ervaring in te zetten om voor onze streek en de hele provincie een kwalitatief degelijk beleid mogelijk te maken.

Jobs via haven, industrie en KMO’s, in een aangename omgeving met een stevig sociaal weefsel, waar ruimte is voor betaalbaar wonen, recreatie, natuur en landbouw. Dat is wat we willen voor onze streek. De provincie kan daar heel veel toe bijdragen. Daar wil ik werk van maken.’ , benadrukt Ludwig Caluwé.

‘De provincieraad is en blijft een heel belangrijke speler tussen het gemeentelijke niveau en het Vlaamse niveau. Bovendien vormt de provincie ook de ideale brug én bindmiddel in tal van bevoegdheidsdomeinen’ stelt Schryvers, zelf burgemeester en Vlaams parlementslid.

‘Ik ben reeds 18 jaar provincieraadslid’, voegt Tine Muyshondt hieraan toe, ‘en onze CD&V-fractie kan terugblikken op tal van realisaties voor KMO’s, inrichting van fietspaden, recreatiedomeinen en ga zo maar door. Met des te meer enthousiasme, en samen met de hele ploeg van onze lijst, willen wij dit werk voortzetten en de vele geplande projecten onverkort uitvoeren.’

Daan De Veuster vervolledigt: “Ik wil me verder inzetten voor gehandicaptensport, meer mobiliteit en het behoud van waardevolle landschappen zoals domein "De Merel". Betere fietspaden langs de HSL en antitankgracht en ruimte voor bedrijven en betaalbaar wonen”