De speelpleinwerking draaide op volle toeren dankzij de vele enthousiaste monitoren. Gedurende de vijf speelpleinweken werden dagelijks 80 tot 140 kinderen tussen 4 en 12 jaar opgevangen en getrakteerd op binnen-en buitenspelletjes aan het College. Voor het eerste stonden telkens op woensdag de deuren open voor buitengewone kinderen, waarbij een persoonlijke begeleiding werd voorzien.

De buitenschoolse opvang in Mariaberg en Wigo waren op veel vakantiedagen volzet: 28 kinderen in Wigo, 40 kinderen in Mariaberg. Slechts enkele jaren na de opstart van deze opvang, blijkt het nut overduidelijk. De noodzaak staat buiten discussie.

De sport- en andere kampen, georganiseerd door de verschillende verenigingen, werden ook druk bezocht. Veel jongeren hebben kunnen genieten, hun eerste balletje geslagen, hun eerste goal gescoord of voor het eerst bij een echt kampvuur gezeten.

Bedankt aan alle monitoren, monitrices, begeleiders en leiders omdat ze onze Essense jeugd op een mooie, creatieve, ontspannende en sportieve manier van hun vakantie hebben laten genieten.

Info: schepen Brigitte Quick: 03 667 72 21