De provincie Antwerpen legt de fietsostrade Antwerpen - Essen langs spoorlijn 12 aan.

Binnenkort starten de werken voor de aanleg op twee trajecten in Essen. Het gaat concreet om het traject tussen de Heikantstraat en de Paviljoenweg, en het traject tussen de Kalmthoutsesteenweg en de Sint-Jansstraat. Aquafin maakt van de gelegenheid gebruik om op dat tweede traject alvast de geplande rioleringswerken voor te bereiden.

Benieuwd hoe al die werken zullen verlopen? Kom dan zeker naar deze infovergadering op 27 januari om 91.30u in de Raadszaal van het Gemeentehuis, Heuvelplein 23, Essen.

Je verneemt wanneer de werken starten, hoe ze precies verlopen, of er een omleiding zal gelden,… Je krijgt niet alleen heel concrete informatie, je krijgt ook de kans om vragen te stellen.

De fietsostrade Antwerpen - Essen loopt langs spoorlijn 12 van Antwerpen door Ekeren, Kapellen en Kalmthout naar het station van Essen. 74% van de route is nu al befietsbaar.

De provincie Antwerpen legt de resterende stukken de komende jaren aan. De provincie leidt het project en investeert. De gemeentebesturen volgen de werken mee op en zorgen achteraf voor het onderhoud.

Meer informatie over de fietsostrade Antwerpen - Essen