Reeds in 2015 vroeg Brigitte Van Aert om een waterkraantje te voorzien in de Wildertse Duintjes. Het is immers van immens belang voor de gezondheid van sporters dat ze voldoende drinken. Helaas bleek dit idee moeilijk realiseerbaar. Voor het plaatsen van zo’n waterkraantje moet je immers rekening houden met verschillende factoren om de waterkwaliteit te kunnen garanderen.

Het gemeentebestuur heeft zich daarom ingeschreven voor een nieuw project van Pidpa. Dit project houdt in dat er in elke gemeente een drinkwaterfonteintje wordt geïnstalleerd en onderhouden door Pidpa. Dit kraantje moet op een goed zichtbare plaats komen waar veel sociale controle is, en dat op maximaal 15 meter van de drinkwaterleiding ligt. De ideale locatie hiervoor lijkt het Sportpark. In overleg met de verschillende diensten en de uitbater van de cafetaria wordt de exacte plaatsing nog bekeken.

Het onderhoud en het waterverbruik van deze drinkwaterfontein vallen volledig ten laste van Pidpa.  Tweewekelijks wordt, in het seizoen van 15 maart tot 15 oktober, een onderhoudsbeurt voorzien, waarbij zowel het drinkwatergedeelte wordt gereinigd als het nodige wordt gedaan om deze fontein kwalitatief operationeel te houden.

De drinkwaterfonteinen worden door Pidpa buiten werking gesteld van 15 oktober tot 15 maart vanwege het vorstgevaar.

Wist je trouwens dat op de parking aan het OCMW-gebouw ook een waterkraan staat waar mobilhomes water kunnen ‘tanken’?

• Volksgezondheid
  • Gezondheid & welzijn