In 2017 zal het Burgemeestersfeest in Essen voor de vijftigste keer georganiseerd worden! Deze “gouden editie” wordt dan ook iets speciaals. Ook de datum wijzigt: in plaats van de tweede zaterdag van januari verhuist het Burgemeestersfeest naar het najaar.

Het Burgemeestersfeest kent een lange traditie. Vijftig jaar onafgebroken deze organisatie op touw zetten, is niet niets. Tientallen vrijwilligers zorgen er elk jaar weer voor dat honderden Essenaren gezellig kunnen feesten en buurten! De opbrengst gaat telkens naar vooraf gekozen goede doelen. Het Burgemeestersfeest heeft in zijn geschiedenis dan ook al vele tienduizenden euro gesponsord aan Essense verenigingen en initiatieven.

Gaston Van Tichelt, burgemeester: “De vijftigste keer is iets speciaal. Dat moet dan ook gevierd worden! Het Comité Burgemeestersfeest broedt volop op knappe ideeën. We hebben er voor gekozen om ook de datum te wijzigen. In januari zijn er al vele feestelijkheden zodat we het Burgemeestersfeest, zeker als het een speciale editie is, liever verhuizen naar het najaar. Ik ben er zeker van dat het Gouden Burgemeestersfeest een knaller zal worden!”