Onze burgemeester, Gaston Van Tichelt, werkt aan de planning rond een eventuele uitval van elektriciteit. Wegens de problemen met de kerncentrales in Doel en Tihange bestaat dat risico. Januari en februari zijn de risicomaanden. De kans dat het tot een effectieve afschakeling zou komen is heel klein. Echter, een goed bestuur vereist dat we ook op het slechtste scenario voorbereid zijn. En dat is niet min: verkeerslichten en de openbare verlichting vallen uit, slagbomen van de spoorwegen gaan toe, de telefoon werkt niet meer, na enkele uren valt de gsm weg, enz. Maar ook landbouwbedrijven en andere grote bedrijven kunnen er veel schade door ondervinden. Gaston Van Tichelt: “We maken een professioneel noodplan op. Daarvoor heb ik onlangs trouwens overleg gevoerd met de collega burgemeester van Roosendaal. Deze buurgemeente heeft trouwens al aangeboden om te helpen. Uiteraard is het technisch niet mogelijk dat zij elektriciteit leveren, maar op andere vlakken zal alle hulp welkom zijn!”