Dit weekend vindt het laatste feest plaats in feestzaal Beekdal op Over d'Aa. Twintig jaar lang was het dé feestzaal in Essen.

Het zal maandag wennen zijn voor Louisa 'Wis' Breugelmans (56) en Aloysius 'Wies' Peeters (58). Na veertig jaar in de horeca, waarvan twintig jaar in zaal Beekdal, zit het erop. "Eerlijk gezegd keken we al een tijdje uit naar die dag," vertellen Wis Breugelmans en Wies Peeters. "Het is goed geweest. We hebben het graag gedaan, ook al was het niet altijd evident. De clichés kloppen: steeds aan het werk wanneer anderen feesten, lange dagen, korte nachten en altijd paraat staan. Maar klagen willen we niet. Er waren veel mooie momenten."

In zaal Beekdal kon je voor alle soorten feesten terecht. "Het is een multifunctionele zaal. Ik zou niet meer weten hoeveel communiefeesten, geboorteborrels, jubileums, enzovoort hier gegeven zijn. De nieuwe uitbaters gaan van de feestzaal een winkel met geschenkartikelen maken. "Het zal wel een beetje vreemd zijn als we passeren, maar ons vervelen zullen we zeker niet. Nu hebben we veel tijd om te fietsen en om volop van onze zes kleinkinderen te genieten", zeggen Wis Breugelmans en Wies Peeters.

Bron: KRIS PEETERS (GvA)