Gouverneur wijst klacht oppositie af

De gouverneur heeft een klacht van de oppositiepartijen over heel de lijn afgewezen. De oppositie stapte naar de gouverneur omdat volgens hen het gemeentelijk infomagazine “politiek gekleurd” zou zijn. Lees: burgemeester Van Tichelt komt er te veel in voor.

Gaston Van Tichelt (CD&V): “Die klacht is een voorbeeld van kleine politiek. Terwijl de meeste Essenaren het nieuwe maandelijkse infomagazine heel goed geslaagd vinden, gaat de oppositie klagen bij de gouverneur. Volgens de oppositieleden mocht er zelfs geen publiciteit in staan over het Burgemeestersfeest. En ook mijn voorwoord zou te politiek zijn, ze hadden problemen met mijn foto, enz. Mogen de mensen misschien niet weten wie hun burgemeester is?

De gouverneur heeft nu de klacht afgewezen en geeft burgemeester Van Tichelt over heel de lijn gelijk. Het blad kan verder verschijnen zodat de Essenaren ook in de toekomst goed geïnformeerd blijven. Tot spijt van wie het benijdt!

Gaston Van Tichelt: “Waarom toch steeds klachten indienen? De energie die daaraan besteed wordt kan beter gebruikt worden om dingen te doen waar de Essenaren écht belang bij hebben!”

Voor meer informatie:

Gaston Van Tichelt, burgemeester