Het 48ste Burgemeestersfeest heeft geresulteerd in een mooie opbrengst. De vooraf gekozen goede doelen mogen dan ook rekenen op een mooie cheque van in totaal € 8000.

Ziekenzorg was gekozen tot hoofddoel. Ziekenzorg is een vereniging van mensen die begaan zijn met zieken en eenzame mensen. De leden van Ziekenzorg gaan op huisbezoek, en helpen waar het kan. De Essense ziekenzorgverenigingen krijgen daarvoor in totaal 3000 euro.

Voormalig OCMW-voorzitter, wijlen Jos Van Loon, was bezieler van “Opus III” in Jaipur, Indië. Een warm project, waarbij scholen en medische voorzieningen worden ondersteund in een arme wijk. Dit initiatief wordt gesteund voor 800 euro.

De G-sport is de laatste jaren mooi gegroeid. Ook in het verleden werd de G-sport reeds gesponsord vanuit het Burgemeestersfeest. Maar de laatste jaren zijn er opnieuw initiatieven bijgekomen. Daarom hebben we ook dit jaar een warm hart voor de G-sport, en steunen we deze voor 1200 euro. Begunstigden zijn G-voetbal, G-volleybal, G-turnen, maar ook het bijzonder initiatief van de Molenheidevrienden om een tent te installeren voor het mindermobiele publiek tijdens de Internationale Cyclocross in Essen. Een primeur in de cyclocrosswereld.

In de streek staat Wildert bekend als hét Pompoendorp. Jaarlijks organiseren de mensen van het Pompoencomité in de schoot van de KWB een schitterend Pompoenenfeest. Dat verdient een monument! Maar een monument kost geld. Daar gaat het Burgemeestersfeest mee zijn schouders onder zetten! 1.500 euro gaat naar het toekomstige Pompoenmonument op  Wildert.

De Volksspelen op “Den Uil” bestaan in 2015 zestig jaar. Bijna tweehonderd deelnemers maken er plezier, en maken van Horendonk telkens weer een warm dorp! Reeds jaren lang zetten vrijwilligers zich in om er telkens een mooi feest van te maken. Vandaar gaat er 1.500 euro naar Horendonk!

Daarmee zet het Comité Burgemeestersfeest een mooie traditie verder. Vanaf 2010 heeft het Comité reeds 43.500 euro gesponsord aan goede doelen, en vormt het Burgemeestersfeest een klassieker in de ondersteuning van het Essense verenigingsleven.