De adviesraden mochten vroeger, enkel advies geven in zijn eigen domein: De sportraad adviseerde over sportgerelateerde items en seniorenraad over alles wat senioren aanbelangde.

Vanuit het bestuur willen we de adviesraden de kans geven om breder mee te denken over verschillende domeinen heen. Zo moeten senioren kunnen meedenken over sportprojecten of mobiliteit, en sporters over cultuur. Zo groeien de adviesraden door naar platformen waar iedereen breed in kan meedenken over de verschillende domeinen heen.

De jeugdraad, GECORO en beheerraad Bib zullen moeten blijven bestaan omdat dit wettelijk verplicht is.

Naast de adviesraden werken we ook met een publiekspanel waarbij we mensen bevragen vanuit alle lagen van de bevolking jong en oud, met een gezin of alleenstaand, mobiel of minder mobiel kortom iedereen krijgt een stem. Deze mensen vormen een panel waarin we regelmatig bevragingen zullen doen en waarbij we hun mening vragen. Dit geeft ons de mogelijkheid om snel feedback te krijgen.

Uitnodiging :

Op woensdag 22 mei houden we een infoavond voor alle adviesraden en iedereen die interesse heeft om samen met ons, de beleidsdoelstelling voor de volgende 6 jaar mee uit te diepen. Iedereen is van harte welkom !