ESSEN - Negen vrouwen tussen 38 en 68 jaar die ooit geconfronteerd werden met borstkanker, organiseerden dit weekend een sportieve, culinaire actie ten voordele van Think Pink.

Initiatiefneemster Karina Denissen (49) uit
Kalmthout kwam vorig jaar op het idee om iets positiefs te organiseren rond borstkanker: "Op een gegeven moment waren we met drie vrouwen in een straat van 500 meter die op korte tijd borstkanker kregen. Dat was voor mij de doorslag om een actie op poten te zetten". Met de hulp van tennisclub T&T in Essen was het mogelijk om een tennismarathon van 24 uur ineen te steken, gepaard met wandeltochten en een eetfestijn.

Dat idee bleek een groot succes te zijn. "We hoopten op 300 inschrijvingen maar het werden er meer dan 600", vertelt Marita Verpalen (50) uit Essen.
Ook enkele bekende koppen waren aanwezig, zoals An Nelissen en de burgemeesters Lukas Jacobs (Kalmthout) en Gaston Van Tichelt (Essen) die tegen elkaar tennisten.

Greet Wouters, Gazet van Antwerpen

Foto: Zes van de negen organisatoren: Karina Denissen, Els Geysbrechts, Marita Verpalen, Lut Aerts, Arlette Van Den Bergh en Maddy Baetens