Tijdens de jaarlijkse druk bezochte Paasmarkt konden bezoekers voor de eerste keer kennismaken met het “Zorgstraatje”. De verschillende initiatieven rond zorg en G-sport willen zich zo kenbaar maken.

In dit straatje waren tien verschillende zorg-en G-initiatieven samengebracht. “We spreken dezelfde doelgroep aan”, zegt schepen Brigitte Van Aert (CD&V ), één van de initiatiefnemers van het zorgstraatje. “Door samen in één straatje te staan, komen we duidelijk in beeld en versterken we elkaar. De marktbezoekers vonden het alvast enorm fijn en kregen zo een mooi overzicht wat Essen op het gebied van zorg allemaal te bieden heeft.”

De gemeente Essen schenkt al jaren aandacht aan initiatieven rond zorg en G-sport. Brigitte Van Aert is nu ook officieel schepen van G-beleid. “Daarnaast heb ik een G-overleg opgestart waarbij we alle G-initiatieven en geïnteresseerden bij elkaar gebracht hebben om elkaar beter te leren kennen, samen met de diensten uit de verschillende levensdomeinen, jeugd, sport, onderwijs, wonen, welzijn en werk. Het eerste overleg is zeer goed verlopen, begin juni plannen we een tweede overleg.”

Bron: Het Laatste Nieuws

• Gezondheid & welzijn